Hoe echt is China - Reisverslag uit Tsjoengking, China van John Reichardt - WaarBenJij.nu Hoe echt is China - Reisverslag uit Tsjoengking, China van John Reichardt - WaarBenJij.nu

Hoe echt is China

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

08 Mei 2014 | China, Tsjoengking

Gisteren heb ik jullie verteld over de souvenir gekte die rondom alle bezienswaardigheden hangt. Zo langzamerhand begin ik het vertrouwen een beetje te verliezen in die zo vriendelijk lachende chinees. Joke heeft gisteren een reactie geplaatst en mij een foto gestuurd van de enig overgebleven boer, die als ontdekker van het terracottaleger geldt. Maar...... de man op die foto is een andere man dan die wij ontmoet hebben. Niet goed voor het vertrouwen in al die feiten, die we overigens ten dele ook wel weer snel vergeten.

Gisterenavond heeft er in het hotel nog een strijd van giganten plaats gevonden volgens Pa, waar ik echt melding van moest maken. Achter in de bar stond een stevig formaat poolbiljart en nadat we met hulp van Sophie de regels op een rijtje hadden, zijn we los gegaan. Niet veel bijzonders zou ik denken. Pa heeft nipt gewonnen, 2-1, ook dat vond hij heel belangrijk om aan jullie te laten weten. Ik niet zo, maar goed....

Vanmorgen zijn we met het vliegtuig een flink stuk zuidelijker gegaan. We zijn aan boord van de Century Sky, nu nog afgemeerd in Chongqing. De komende dagen varen we over de Jangtsekiang rivier, richting de Drieklovendam. We hebben ons laten upgraden naar een suite en hebben nu 2 prachtige kamers, met eigen lounge en balkon. Het is een fors schip, van buiten ziet het er wat rommelig uit, maar van binnen is alles tip top. En voor jullie interessant, met een computer met internet toegang. Want ik snap best dat jullie zo langzamerhand niet meer zonder dit blog kunnen.

We hebben ons eerste drankje aan boord op en gaan zo de keuken proberen. Ik ga kijken of ik ook foto's kan toevoegen, maar weet niet of me dat lukt. Jullie zullen het zien (of niet). Vanavond rond een uur of 10 zal de boot vertrekken. Tot morgen.............

  • 08 Mei 2014 - 13:05

    Rianne:

    Ha ha, wat een grap van die boer. Ik vraag me af of het een paar dagen geleden wel de echte Natasja Froger was. Die Chinezen kunnen echt alles namaken... Maar je hebt gelijk wat je blog betreft. Ik kijk er echt elke dag naar uit. Geniet maar lekker van de cruise en rust een beetje uit. Misschien kun je nog een spelletje verzinnen waarbij je wel kan winnen van je vader. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Actief sinds 27 April 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 12588

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 18 Mei 2014

We gaan China verkennen

Landen bezocht: