Een rustdag - Reisverslag uit Tsjoengking, China van John Reichardt - WaarBenJij.nu Een rustdag - Reisverslag uit Tsjoengking, China van John Reichardt - WaarBenJij.nu

Een rustdag

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

09 Mei 2014 | China, Tsjoengking

Ik was er al bang voor. Het is helaas niet gelukt om foto's aan mijn verhaal van gisteren toe te voegen. Er zijn veel verklaringen voor, maar de belangrijkste is dat deze computers een Chinese Windowsversie hebben. Voor de recht toe recht aan dingen kom je er met een beetje geluk nog wel uit, maar voor niet routinematige zaken dus niet.

Voor vandaag was dat overigens geen probleem geweest, want er was helaas door de mist heel weinig te zien. We hebben min of meer een rustdag gehad. We hebben gevaren, dat konden we nog net zien aan het water onder ons, maar verder is er weinig te melden. Aan het eind van de dag zijn we even van boord gegaan om een tempel te bezoeken. Toe pa hoorde dat dat 99 treden omhoog was, was zijn besluit gauw genomen. Ik mocht met de groep mee, hij zou wachten. Geen onverstandig besluit, moet ik zeggen. het was een ware klauterpartij en die bracht ons uiteindelijk 250 meter boven het niveau van de rivier. Altijd leuk om mij dan naar buiten te zien kijken. Gelukkig had ik vandaag mijn onderbroeken laten wassen, zal ik maar zeggen.

Aan de eettafel zijn we ingedeeld bij 2 zussen uit Engeland (Sarah en Jill)en bij een Duits echtpaar (Heinz en ??) en daar hebben we een gezellige maaltijd en borreltje na afloop mee gehad.

Morgen de drie kloven, iets waar ik erg naar uitkijk. In de tempel waar we vandaag waren was een steen die het weer kon voorspellen en dat was erg teleurstellend. Regen en nog meer grauwheid zal het worden. Nu ben ik ook weer niet zo gek (geworden) dat ik alles van die goden hier geloof. Het is nu buiten heel donker, maar het lijkt voorlopig helderder dan overdag. We wachten het af.

  • 09 Mei 2014 - 17:49

    Sophie Reichardt:

    Hopen dat de weergod er naast zit met z'n voorspelling! Veel plezier. X Soof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Actief sinds 27 April 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 12593

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 18 Mei 2014

We gaan China verkennen

Landen bezocht: